De laatste dagen in Nieuw-Zeeland

10 september 2013 - Seoel, Zuid-Korea

Hier ons waarschijnlijk laatste verslag:-(

De laatste dagen hebben we vooral veel in de auto gezeten. In Rotorua hebben we de aarde nog eerst kokend water zien spuiten. Wel met een beetje hulp van het personeel daar. Iedere dag is er om 10u15 een 'voorstelling' van de Lady Knox geiser die water omhoog spuit. Niet toevallig iedere dag om dat uur. Er wordt dan een soort zeep in de geiser gedaan, waardoor de geiser enkele minuten later begint te borrelen. Weer wat later kwam er ineens een enorme hoeveelheid water uit gevlogen, een straal die wel 15 meter hoog spoot! Spijtig dat we net zuivere kleren aan hadden want we werden zelf ook wat nat van dat water dat niet echt aangenaam rook... Na de geiser terug het busje in om heel wat kilometers te rijden tot in Coromandel.

In de buurt van Coromandel zijn we een kijkje gaan nemen bij de Cathedral Cove, een mooie rotsformatie in en bij de zee. Een pittige wandeling, vooral de terugweg die alleen maar trappen omhoog waren! Verder was er ook het Hot Water Beach, een strand waar je zelf je bad kan graven in het zand en kan genieten van het warme water. Helaas stond de zee te hoog en zat er geen lekker warm badje in voor ons. Eigenlijk maar best want het was best koud en er stond harde wind!

Daarna zijn we Auckland doorgereden om nog eerst een kijkje te gaan nemen in de Bay of Islands. Het spreekt voor zich, een baai met verschillende eilanden:-) Hier hebben we een boottocht gedaan tussen de verschillende eilanden door. Omdat de kans groot was dat we dolfijnen konden zien, werden we gebrieft om later een duik te nemen en tussen de dolfijnen te zwemmen. Er waren wel heel veel voorwaarden en regels aan verbonden. Al snel zagen we zeker 50 dolfijnen voor, achter en eigenlijk overal verschijnen. Echt leuk! Overal sprongen dolfijnen boven en zwommen ze langs de boot af. En ineens kwam er ook nog een walvis kijken. Jaja, we were lucky again. Omdat er baby-dolfijnen bij waren, was het niet toegestaan om te gaan zwemmen, helaas... Of niet?! Want het water was maar 13 graden koud!

Op de terugweg richting Auckland hebben we nog een wandeling gedaan tussen de kauri-bomen en het kauri-museum. Dit zijn zowat de oudste en één van de grootste bomen ter wereld. Na wat wandelen zagen we ineens een reuze boom voor ons verschijnen, een boom van ongeveer 2000 jaar oud. Die ene boom was ongeveer 50 meter hoog, wat op zich nog meeviel, maar had wel een omtrek van bijna 14 meter! Omdat deze bomen kaarsrecht omhoog groeien en een grote inhoud (250m3) hebben, zijn er in het verleden heel veel bomen omgekapt. Dat maakt dat de bomen nu beschermd zijn. Maar toch hebben we er nog veel gezien. In zo'n reusachtig bos voelden wij ons echt gelijk dwergen, zo klein. Zelfs de normale bomen voor ons leken daar stekjes!

Tijd om de campervan terug binnen te doen en Auckland te verkennen. Pijnlijk om de camper binnen te moeten doen want dan besef je ineens dat de vakantie echt bijna voorbij is... Wel fijn om in Auckland nog 2 nachten een hotel te hebben en eindelijk nog eens in een gewoon (breed en lang genoeg) bed te slapen. In Auckland hebben we de Skytower bezocht. Een toren van ongeveer 200 meter hoog die je een geweldig uitzicht over de stad gaf. Na nog wat rondslenteren en souveniertjes te kopen, hebben we onze reis afgesloten met een etentje boven in de Skytower. Super, een mooi uitzicht wat steeds veranderde omdat het restaurant heel stilletjes ronddraaide.

Deze morgen werden we om 6uur opgepikt door de taxi, klaar om naar de luchthaven te gaan. Vooral niet klaar voor een terugreis van 2 dagen, met 2 keer 13 uur vliegen! Tussenstop in Seoul, Korea, waar we zojuist zijn aangekomen. Wat dus nog heel leuk is, is dat we de stad nog kunnen gaan verkennen, omdat onze 2de vlucht pas morgenmiddag vertrekt!

Groetjes

1. Kris Segers:
    11 september 2013
    Amai Marijke, wat is de tijd gevlogen! Het was keer op keer fijn om jullie reis mee te kunnen volgen. Een onvergetelijke ervaring, waar jullie duidelijk heel erg van genoten hebben!!

Tot binnenkort,

groetjes Kris