Cairns, Great Barrier Reef en omgeving

18 augustus 2013 - Cairns, Australië

Hallo,

We hebben een drukke week achter de rug gehad, dus weinig tijd om een verhaal te posten. Maar hier volgt het dan. De afgelopen week hebben we onze tijd doorgebracht in en rondom Cairns. We zijn in het Daintree National Park en Mosman Gorge wandelingen gaan doen. Dit was iets anders als die wandelingen door de woestijn. Hier waren de oeroude bossen bewaard gebleven met enorme hoge bomen met supergrote bladeren. Alle bomen en struiken groeiden in en op elkaar, ze hadden elkaar nodig om te overleven. Iedere vierkante centimeter werd nuttig gebruikt en er ging geen straaltje zonneschijn verloren. Om volledig één te worden met de natuur hebben we een nachtje wild gecampeerd in de jungle. Buiten hoorde je constant een geritsel en beweging tussen de bladeren. We vroegen ons al af welke beesten onze camper hadden omsingeld?! Het bleef gelukkig bij wat muggen in de camper:-)

Verder hebben we een tussenstop gemaakt in Port Douglas. Een gezellig dorpje met verschillende shops en restaurantjes. De souvenierjacht kon beginnen. 's Avonds zijn we lekker bij de Mexicaan gaan eten en zijn onze magen op de proef gesteld. De hoeveelheid was enorm en de spicy kruiden waren goed aanwezig. Om af te koelen zijn we op het strand naar de sterren gaan kijken.

Kurunda, een regenwouddorpje dat puur op toerisme gericht is. Dit merkten we wel toen alles om 15u30 gesloten werd omdat toen de laatste trein was vertrokken:-) Wel een gezellig dorpje met lokale marktjes en winkels. Hier hebben we wat rondgekeken en een korte wandeling gedaan. 's Avonds zijn we verder gereden tot in Millaa Millaa voor opnieuw een nachtje wildcamperen. Jaja, zo spaarden we weer wat dollars uit.

's Morgens werden we wakker met een prachtig uitzicht over de bergen. We waren al vroeg uit de veren en hebben een rondrit gemaakt langs verschillende watervallen. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door de toppen van het regenwoud. Door een pad van gemiddeld 20 meter hoog op een soort brug gemaakt, konden we de toppen van de bomen bewonderen. We hadden een mooi uitzicht over de vallei. Verder zijn we gestopt bij een oude vijgenboom. Dit was een wurgboom die gegroeid is ten koste van andere bomen. Na een weddenschap over de leeftijd van de boom, weten we nog steeds niet hoe oud deze is...

Na de omgeving rond Cairns verkend te hebben, zijn we nog 2 dagen in Cairns zelf verbleven. We hebben een boottocht gemaakt naar het Great Barrier Reef. Het was zalig om tussen de verschillende vissen en het gekleurde koraal te snorkelen. Na een zoektocht van uren hadden we hem eindelijk gevonden, Nemo was terecht;-) Een dag op de zee om nooit te vergeten!

16 augustus moesten we onze camper terug inleveren, pijnlijk afscheid van onze super-van! Na een voormiddag inpakken en busje-poetsen zijn we nog een kijkje gaan nemen op een lokaal festival. Toch ook een beetje pukkelpop dit jaar;-) 10 jaar geleden leerden Sven en ik elkaar kennen, dus dat hebben we die dag nog gevierd met een lekker flesje wijn. Daarna klaar om een laatste keer op stap te gaan in Australië.

De volgende ochtend stond om 8u een busje klaar om Aïsha als eerste op te pikken. Hier splitsen onze wegen terug... Aïsha het vliegtuig richting België en wij het vliegtuig richting Nieuw-Zeeland. De afgelopen weken waren echt super met ons 3tjes. Aïsha, merci voor het leuke gezelschap, wij missen je nu al!

Heel veel groetjes xxx
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aïsha:
    18 augustus 2013
    De weken samen zijn voorbij gevlogen! Ik mis jullie ook! Gaat raar zijn om morgenvroeg geen ontbijt in onze 'van' te hebben :) Jullie nu in Nieuw-Zeeland: enjoy!
    Dikke knuffels!
  2. Ma en pa:
    19 augustus 2013
    FIJN DAT JULLIE GISTEREN WEER KONDEN SKYPE WAS WEL KORT MAAR HEBBEN JULLIE TOCH NOG EENS GEZIEN ZIJN NOG ALTIJD VERDRIETIG VAN ONS LADY MAAR WAS TOCH HET BESTE AMUSEER JULLIE NOG WANT HET KORT NU WEL HEEL SNEL TOT DAN DIKKE KNUFFEL
  3. Mama en papa:
    20 augustus 2013
    Hoi Marijke en Sven
    Wat een avonturen beleven jullie, dus als ik het goed begrijp zitten jullie nu in Nieuw -Zeeland en Aischa terug in Belgie, het lijkt alweer op te korten,( begin jullie wel te missen). Zou ook wel eens willen skypen maar ja daar ken ik jammer genoeg niks van.(misschien een klein mailtje.....als dat kan)Is er iets aan de hand met Lady van de ouders van Sven ( gelezen op jouw reactie ?)Nog veel plezier een veel groetjes en knuffels van mama en papa