Hemel op aarde!!!

10 augustus 2013 - Mission Beach, Australië

G'day everybody!

In de afgelopen week zijn we van de woestijn tot de zon-zee-strand gereden! Via Tennant Creek zijn we langs Mount Isa tot in Townsville gereden. Een road-trip van 3 dagen door de woestijn. We hebben wilde dieren gespot, maar gelukkig geen geraakt!

De dag erna zijn we verder gereden tot in Airlie Beach! Australië is echt een land met grote contrasten van honderden kilometers woestijn tot de mooiste stranden met enorme palmbomen! Zalig toch zo'n picknick met zicht op het strand gevolgd door een lekkere cocktail! Na wat rondwandelen, hadden we een boattrip geboekt voor de volgende dag. We werden 's morgens vroeg opgepikt door een minder vriendelijke chauffeur (kwam misschien omdat we 5 min te laat waren...). Samen met een 30-tal andere mensen checkten we in op de boot. Na 1 uur varen vertraagde de boot... Op enkele tientallen meters van ons af zagen we een paar walvissen! Echt indrukwekkend om zo'n enorme dieren van zo dichtbij te zien! Even later kwamen we aan op Whitsunday Island. Met een klein bootje werden we in kleine groepjes tot op het strand gebracht. Van hieruit deden we eerst een korte wandeling tot bij het uitzichtpunt op Whiteheaven Beach. Dit is echt het mooiste strand dat we ooit gezien hadden! Heel witte zand, het meest witte zand ter wereld volgens de gids, met een helderblauwe zee. Hier zouden we echt uren kunnen blijven genieten van het uitzicht maar de verleiding was te groot om hier te gaan zwemmen. Een frisse duik wel, maar echt genieten! Rond de middag kregen we een lekkere lunch op de boot terwijl we verder vaarden naar een mooie plaats om te snorkelen of te duiken. Het was zalig weer maar we moesten toch allemaal een wetsuit aandoen omdat het zeewater nog redelijk koud was. Het is hier ten slotte ook nog winter hé. Helemaal in onze snorkeloutfit doken we het water in. Echt geweldig om zoveel gekleurde vissen te zien zwemmen tussen de verschillende soorten koraal. Dicht bij de boot zwommen echt grote vissen van wel 50cm groot. Grappig om te zien hoe geïnteresseerd ze waren in Sven zijn tenen:-) Om de dag compleet te maken zijn we 's avonds nog uit gaan eten. Hier hebben we een paar leuke Ieren leren kennen. Samen met hun hebben we nog een stapje in de wereld gezet.

De dag begon opnieuw met een rit van een paar uurtjes rijden. We zijn van Airlie Beach terug naar Townsville gereden. Hier hebben we de veerboot genomen naar Magnetic Island waar we 1 nachtje gebleven zijn. 's Morgens zijn we naar het koalapark gegaan waar we een hele leuke dag hebben gehad! We mochten alle dieren vastnemen, bvb een kleine krokodil, kakatoe, slang, hagedis, ... Het leukste was om een koala te knuffelen:-) Hoewel we niet echt mochten knuffelen omdat we zo stil als een boom moesten staan omdat de koala anders verward was. Wel heel leuk om zo'n beestje eens vast te houden! We hebben later op de dag nog een korte wandeling gedaan en wat genoten op het strand.

Vandaag hebben we een relaxed dagje gehad op het strand. Morgen gaan we richting Cairns rijden waar we een paar dagen gaan verblijven.

Heel veel zonnige groetjes!!! Xxx