The Grampians en vele kilometers rijden

19 juli 2013 - Cape Jervis, Australië

Hallo allemaal!

Na de mooie kuststrook zijn we terug het binnenland ingereden naar The Grampians. Hier hebben we een serieus zware wandeling gemaakt. De wandeling liep grotendeels over rotsen, zonder wandelpad dus. Wel heel fijn om zo omhoog te klauteren. Toen we boven op de top kwamen, zouden we een heel mooi uitzicht te zien krijgen over het hele gebergte... Maar helaas was het echt heel mistig en konden we helemaal niets zien. Toch waren we fier op onszelf dat we de top hadden bereikt:-) Toen we de tocht naar beneden begonnen, zagen we op een bepaald moment geen pijltjes meer staan. Maar we waren gerust want er volgde ons nog iemand naar beneden. Na even wachten, kwamen we een Pool tegen. We vroegen of hij de weg nog wist, maar hij gaf aan dat hij ons gewoon aan het volgen was:-) Toen zijn we samen terug naar boven geklommen waar we weer een gele pijl zagen. Gelukkig! De terugweg was de hele tijd naar beneden, dus dat ging vlot.

Normaal zouden we nog een 2de dag gaan wandelen in The Grampians, maar omdat het nog steeds zo mistig was (en we dus niks konden zien), zijn we maar in ons busje gestapt en beginnen rijden. We moeten nog heel wat kilometers afleggen!

De afgelopen 2 dagen heeft het veel geregend, dus hebben we voornamelijk rondgereden. We zijn via Portland tot in Mount Gambier gereden waar we 1 nacht gebleven zijn. De dag erna zijn we via Robe, een klein vissersdorpje, tot in Murray Bridge gereden.

Vandaag hebben we een tussenstop gemaakt in Victor Harbour, opnieuw een dorpje aan de zee. Normaal gezien zouden we hier walvissen kunnen spotten, maar door de harde wind, waren de walvissen terug verder in de zee gezwommen. We hebben een wandeling gemaakt op een klein eilandje waar we af en toe een zeehond zagen zwemmen. Heel leuk:-) In de namiddag zijn we 2 wijnboeren gaan bezoeken waar we wat mochten proeven. Nu zitten we in Cape Jervis waar de ferry ons zo meteen gaat oppikken. Na 45 min zullen we aankomen op Kangeroo Island. Op dit eiland gaan we 2 dagen verblijven.

Groetjes Sven en Marijke