Kangeroo Island en Adelaide

23 juli 2013 - Nuriootpa, Australië

"Hellow mate! How are you?"
"Great, and yourself?"
"Fantastic, thanks!!"

Zo begint ieder gesprek hier:-) Alle mensen zijn supervriendelijk en behulpzaam! Zo hoorden we gisteren bvb dat België een nieuwe koning heeft. Als je zo lang en ver op reis bent, hoor je echt niets meer over je eigen land.

Kangeroo Island, voor de Australiërs een gewoon eiland, voor ons bijna zo groot als Vlaanderen. We hebben op het eiland grotten bezocht, een wandeling waar we koala's konden zien, zeehonden-baai, national park... Het sjiekste wat we gedaan hebben, was een tour in de zeehonden-baai. Met een gids gingen we het strand op waar de zeehonden zaten. We konden tot op een afstand van 2 meter van de wilde dieren komen. Het was leuk om hun te zien zwemmen, spelen, surfen op de golven... Gelukkig hebben ze een dikke vetlaag, want voor ons was het ijskoud! In het National Park hebben we een ander soort wilde zeehonden gezien. Hier zaten ze echt met honderden bijeen op de rotsen, net iets indrukwekkender als in de dierentuin dus! Verder deden we een wandeling langs de 'Remarkable Rocks', granieten rotsen die speciale vormen aannemen door het slijten van het water en de wind. Maar goed dat we maar 2 dagen op het eiland zaten want er waren heel veel wegen afgesloten door de vele regen van de afgelopen weken. Zelf hebben we ook 1 keer door een overstroomde weg moeten rijden met ons busje. Toch wel even spannend, het leek net of we door een rivier reden. Maar er reed nog een andere auto voor ons, dus we waren gerust:-)

Van Kangeroo Island zijn we door gereden tot in Adelaide. Een stad met veel winkelstraten, shoppingcentrums en restaurantjes. Er was hier niet zo heel veel te zien, dus hebben we besloten om verder te rijden en meer tijd te nemen voor de Barossa Valley, een bekende wijnstreek. Morgen gaan we een dagtrip doen en verschillende wijnkelders bezoeken. Schol alvast!

Sven en Marijke

1. Ingrid Staelens:
    23 juli 2013
    Echt super om je verhalen te volgen, Marijke! Ik krijg er echt heimwee van! Je moet een bij-jobke nemen als journalist; je schrijft heel goed (of is het Sven?). Verder doen hé! Lieve groeten, Ingrid
  2. Mama en papa:
    25 juli 2013
    Hey Marijke en Sven,
    Ik zie en lees dat jullie je toch wel amuseren ondanks de kou.
    Als ik kon zou ik wat warmte opsturen want hier is het soms bloedheet, maar ja we hadden toch zo graag zomer wel nu hebben we hem. Hier gaat alles voor de rest zijn gangetje .
    Ik zou zeggen doe zo verder dan kunnen we nog mooie en spannende verhalen van jullie lezen. Hou jullie goed en tot de volgende......dikke knuffel mama en papa
  3. Aïsha:
    26 juli 2013
    Hela!

Echt super leuke foto's, ziet er geweldig uit!
    Nog maar 1 nachtje slapen en dan vertrek ik naar jullie :-), aftellen is begonnen!
  4. Ma en pa:
    27 juli 2013
    Hallo ziet er allemaal goed uit hier mooi weer maar dat weten jullie al .onze pa heeft een mail gestuurd daar staat nog één en ander in .de tijd gaat toch redelijk snel om voor ons .amuseert jullie nog en tot het volgende avontuur