Melbourne

11 juli 2013 - Kennett River, Australië

Heyla,

De voorbije dagen hebben we in Melbourne vertoeft. De 1ste uurtjes liepen we er wat verloren bij omdat we ons moeilijk konden oriënteren in zo'n grote stad. Maar na een paar blokken rondwandelen, hadden we er onze draai wel gevonden. We zijn begonnen met een rondleiding in de towns hall. Hier hebben we het parlement gezien en een grote concertzaal met een groot orgel van ongeveer 10.000 blaaspijpen. We hebben een wandeling gedaan vanuit het Federation Square met het bekende station. Langs de cathedraal en het stadhuis liepen we verder tot de duurdere winkelbuurten. Daar liepen we dan met onze rugzak langs de winkels van Gucci en Prada:-) Van hieruit wandelden we verder tot het Treasure House, waar ze vroeger al het gevonden goud bewaarden. We hebben goed rondgekeken, maar helaas geen goud meer gevonden... Na een ritje met de touristentram rond het centrum zijn we eens lekker uit gaan eten in een tapaszaak, hmm lekker... Verder hebben we veel op de tram gezeten en veel in het centrum rondgewandeld. De 3de dag in Melbourne zijn we eerst naar de Queen Victoria Market geweest. Dit is de grootste markt van het zuidelijk halfrond. Ze hadden hier werkelijk alles, van eten tot kleding, schoenen en de grootste prullen!!! Hierna hebben we ons terug getrokken in het groene gedeelte van de stad, in de Royal Botanic Gardens. Een hele mooie tuin van enkele hectaren groot met grasvelden, bomen, struiken en verschillende vijvers. Je beseft hier echt niet dat je in een grote stad zit.

Gisteren zijn we verder gereden tot in Balarat, een stad waar ze vroeger veel goud hebben gevonden. Hier was een stad van rond 1850 nagemaakt zodat iedereen zich kon inleven in de tijd van toen. We hebben gezien hoe je een houten wiel moet maken, en hoe het goud werd opgegraven in de ondergrondse mijnen. Er waren allerlei demonstraties oa het gieten van een klomp goud en het gebruik van geweren. Tussen de loslopende kippen en koetsen zijn we nog een kijkje gaan nemen bij de smid en de school. Een leuke dag met eens iets anders dan een wandeling of een stad bezichtigen.

Vandaag zijn we via Queenscliff verder gereden tot in Kennet River. We zijn begonnen aan de Great Ocean Road, volgens de boekjes 1 van de mooiste wegen ter wereld. We hebben hier echt geweldige uitzichten op de zee gehad tussen de honderden haarspeldbochten door. We hebben vandaag onze 1ste wilde koala's gezien. Deze zitten dichtbij en zelfs op onze camping. En toen we juist bij ons busje kwamen zaten er 3 kangoeroes:-)

De komende dagen rijden we verder langs de surfstranden en ruwe kliffen op de Great Ocean Road. Gelukkig is het de voorbije dagen droog geweest en zou het morgen ook weer een mooie maar koude dag gaan worden. Ideaal!

Ook vele groetjes van de skippy's en de koala's!!!

1. Marjan Maeriën:
    12 juli 2013
    Hey Marijke & Sven,
    Snel snel jullie verhalen gelezen en het klinkt allemaal schitterend. Geniet van dit geweldige avontuur aan de andere kant van de wereld. We blijven jullie volgen.
    Groetjes vanuit Zuid-Afrika!
  2. Elly en Grad:
    12 juli 2013
    jullie genieten echt met volle teugen van jullie reis,doe zo verder,en kijk uit als jullie gaan surfen!!!. groetjes .
  3. Christel:
    14 juli 2013
    hey daar allebei,
    het is daar wel echt de moeite precies! Tof dat we kunnen meevolgen. Nog een geweldige tijd daar en geniet van al de mooi dingen !!
  4. Kristel:
    14 juli 2013
    Hey Marijke en Sven,

Super! Heb net alle verhalen en foto's bekeken. Het ziet er geweldig uit! Geniet er nog van en we zien elkaar in september.

Groetjes