Wandelen door regen en wind!

8 juli 2013 - Melbourne, Australië

Hellow iedereen!

Na het bezoek aan Canberra zijn we donderdag verder gereden tot Cooma. We hebben hier een wandeling gemaakt van 2 uurtjes. Verder was er weinig te beleven dus zijn we nog verder gereden tot Bombala. Hier hadden we een hele goedkope camping gevonden, bij onze vriend Dale. Dale was de manager van de camping en zag er op het 1ste zicht uit als een schooier:-) Maar de camping was supergoed verzorgd met de beste douches! En we hadden uitzicht op de rivier.

Vrijdag zijn we vroeg opgestaan om de hele dag te rijden richting Melbourne. We hebben een tussenstop gemaakt in Toora, een klein dorpje dicht bij de zee. Vrijdag en zaterdag heeft het hier kei hard gewaaid. Gelukkig dat we oordopjes hadden, anders hadden we geen oog dicht gedaan. Echt enorme windstoten waar zelfs ons busje van op en neer bewoog!

Zaterdag zijn we vanuit Toora een wandeling gaan maken in het Wilsons Promonotory National Park. We waren vroeg opgestaan omdat we een lange wandeling voor de boeg hadden. Ze hadden enkele regenbuien voorspeld, maar hier waren we op voorzien, we hadden een poncho meegenomen. Wat we niet verwacht hadden, was dat de 1ste regenbui 4,5 uur zou duren... We waren echt volledig doorweekt, van onderbroek tot schoenen! Maar gelukkig zijn we niet van suiker en zijn we niet gesmolten:-) De wandeling begon al goed, na 20 min wandelen, zagen we hetzelfde coole busje als het onze staan, toevallig dachten we... Toen we zagen dat het ook op dezelfde parkeerplaats stond, beseften we dat we een rondje hadden gelopen:-) Haha, een goede opwarming. We hebben zaterdag ook onze 1ste strandwandeling gedaan maar wel met windstoten tot 100 km per uur en regenbuien. Het was een supermooie wandeling met geweldige uitzichten! Na 21 km en 5,5 uur wandelen, kwamen we toch wel uitgeput weer bij ons busje aan! Aangekomen op de camping hebben we een duik genomen in het zwembadje en het bubbelbad. Welverdiend vonden we zelf:-)

Zondag zijn we verder gereden tot Melbourne. Hier zijn we in de namiddag en avond al een kijkje gaan nemen. Onze verhalen hierover volgen nog.

Sven en Marijke xxx

1. Rene Winters:
    10 juli 2013
    Hallo Sven en Marijke,

Wat leuk dat we jullie kunnen volgen via het internet. Gewoon jullie voornamen aan elkaar uittikken op Google en we hadden jullie reisblog al gevonden.
    Via onze jaarlijkse oorlogsherdenkingen in juni heb ik al heel wat Australiërs leren kennen. De meesten wonen in Wagga Wagga, New South Wales. Ik weet niet of jullie daar in de buurt komen. Mocht dat zo zijn, laat het me dan weten via mijn emailadres. Als je bij die mensen de naam Winters from Belgium uitspreekt, gaat er bij hen een lampje branden.
    Ook in Nieuw-Zeeland ken ik twee families heel goed. Ze wonen in Dunedin 9012 (zuidelijk eiland) en Waikanae, 5036.

Nog veel succes met je overzeese reis,

Nonkel René van de Witterberg
  2. Anne-Mique:
    10 juli 2013
    Hoi Sven en Marijke, Wij kennen elkaar niet maar ik fiets elke week met jullie moeder Annie en zij is zo trots op jullie dat ik wel MOEST kijken op jullie blog.
    Ik houd jullie reis in de gaten en wens jullie alvast een FANTASTISCHE doortrocht in dit geweldige land. Gniet ervan want dit doe je maar EEN keer in je leven.
    Groet,
    Anne-Mique Achel.
  3. Sven:
    11 juli 2013
    Fijn om te horen dat ons ma zo trots is:-) En nonkel René, merci voor de tips. We komen niet meer in New South Wales, maar misschien handig als we naar Nieuw-Zeeland gaan.
    Fijn om te horen dat zoveel mensen onze blog volgen en merci voor de reacties! Groetjes!!
  4. Francine:
    11 juli 2013
    Sven of Marijke, kunnen jullie misschien jullie route in grote lijnen op een kaart zetten, dat is fijn om jullie te volgen en zo op te zoeken waar jullie ongeveer zijn. Wel leuk, wij reizen nu ook door Australië vanuit een heerlijk zomers Achel :).
    Fijne reis en geniet met volle teugen , grtjs Francine
  5. Sven:
    12 juli 2013
    Hey Francine,
    Als je bovenaan op het tabblad 'kaart' klikt, krijg je ofwel een kaartje van België ofwel de wereldkaart. Hier kan je inzoomen op Australië en kijken waar we juist zitten.
    Heel veel groetjes in Achel!
  6. Francine:
    12 juli 2013
    Goede morgen vanuit een zonnig Achel, Sven, dat kaartje hadden we gevonden ...maar de route die jullie gaan doen staat die ook ergens ? Have a nice day in paradise ..
  7. Sven:
    13 juli 2013
    We hebben de route die we gaan doen ruwweg ook aangevuld. Grtjs