Blue Mountains en Canberra

4 juli 2013 - Canberra, Australië

Hier zijn we weer voor een update!
Afgelopen maandag hebben we een lange wandeling gedaan door de Blue Mountains. Na een uurtje wandelen kwamen we bij de 'giant staircase', dit waren maar liefst 974 trapjes naar beneden. Ocharme de mensen die de wandeling in de andere richting deden en die treden omhoog moesten doen... Onderweg hebben we heel veel mooie uitzichten gehad met verschillende watervallen. Ook hebben we veel wilde kakatoes gezien. Tijdens onze picknick genoten we van een geweldig uitzicht! Na 5 uur wandelen kwamen we terug bij de camping aan. Van hieruit zijn we nog even op en af naar de Wenthworth Falls gereden, weer een mooie waterval!
Dinsdag hebben we de hele dag in het busje gezeten. We zijn naar Canberra gereden, de hoofdstad van Australië. Het was een lange rit maar wel door een mooie streek. 's Avonds hebben we de was nog gedaan, en die is na 1 dag nog niet droog! Nu hangt heel onze camper vol sokken:-)
Vandaag hebben we de hoofdstad bezocht. Hier ligt alles ver uit elkaar dus hebben we veel met de bus gedaan. Eerst zijn we naar het War Memorial gegaan, een groot museum over alle oorlogen waar de Australiers in meegevochten hebben. Daarna hebben we nog het Australische parlement en een museum bezocht. We moesten hier nergens inkom betalen, dus dat was een meevaller.

Morgen rijden we verder naar Cooma, een stadje onderaan de Snowy Mountains.

Nog enkele weetjes:
- Het is hier winter en we zitten in het koudste punt van Australië. Dit merken we vooral 's morgens wanneer de ramen van ons busje bevroren zijn.
- Marijke voor de 1ste keer heeft gereden met het busje, gelukkig ook aan de linkse kant.

Tot over een paar dagen! Groetjes

1. Ma en pa:
    4 juli 2013
    Weer hele mooie foto, s genieten hier zo een beetje mee .missen jullie toch wel een beetje !zitten in ons tentje het weer gaat de goede kant uit .zijn vol verwachting voor meer nieuws en foto, s
  2. Carolien:
    5 juli 2013
    Hey Marijke en Sven,
    Jullie foto's en verhalen zijn super leuk om te lezen!
    Jullie genieten er duidelijk van.
    Het ziet er daar ook wel super uit.
    Groetjes xxx
  3. Evy steensels:
    6 juli 2013
    Dag Sven en Marijke,

Wat prachtig daar ben jaloers dat ik niet mee ben met mijn Camera ha ha ;-)
    Vandaag is het hier prachtig weer ze zeggen 25-26 graden en wat is er vandaag ook buurt BBQ iets waar we jullie toch gaan missen maar we zullen aan jullie denken.
    XXX Carlo & Evy

Ps: ben benieuwd naar vervolg van foto's en verhalen vind het echt geweldig voor jullie