De camper en de Blue Mountains

30 juni 2013 - Katoomba, Australië

Vrijdagochtend zijn we vroeg opgestaan om onze camper te gaan halen in Kingsgrove, een buitenwijk van Sydney. Helemaal gepakt moesten we 20 minuutjes wandelen naar het dichtsbijzijnde treinstation. Aangekomen in de wijk bleek de camper toch nog een eindje wandelen te zijn. Na een uur zeulen met onze enorm zware rugzakken kwamen we aan bij onze camper. Na de uitleg en het nodige papierwerk, konden we tegen de middag vertrekken. De 1ste keer links rijden, spannend!!! Na eerst wat rustige straatjes, reden we de autostrade op. Omdat het vrijdag de hele dag bleef regenen zijn we inkopen gaan doen, een voorraad drinken en eten ingeslagen. Amai, de winkels zijn hier enorm duur, we waren 130 dollar kwijt bij de Aldi. Daarna zijn we doorgereden tot Blackheat, waar we onze camping hadden. Na een lekker potje gekookt te hebben, hebben we gesocialized met wat Australiërs. Het plan om eens vroeg te gaan slapen ging dus niet door. Het was echt een gezellige avond met de nodige (gekregen) wijn en pintjes:-) Heel vrijgevige mensen die Aussies!!
Zaterdagmorgen werden we wakker in een vochtige camper... Helaas was het al zo ver, we hadden een lek. Het had dus binnen geregend en het bovenste gedeelte (waar Aisha binnenkort mag slapen:-) ) was helemaal nat. We zijn dan maar teruggereden naar de plaats waar we de camper hadden opgepikt. De vriendelijke man hielp ons meteen en heeft het lek snel gefikst. Dus Aisha, je kan droog slapen binnenkort! Uiteindelijk zijn we een hele dag verloren met op en neer rijden en wachten tot het lek gemaakt was. Jammer genoeg hebben we dus zaterdag niets meer kunnen doen. Omdat we zoveel tijd hadden verloren, wilden we `s avonds nog doorrijden tot Oberon. Maar om 17u begon het donker te worden en we mogen met onze huurauto niet in de donker rijden, oa gevaar om een kangoeroe aan te rijden... De volgende camping was nog zeker een uur rijden wat we dus niet haalden. We zijn dan maar wild gaan camperen ergens in de Blue Mountains. In het begin een beetje eng omdat je niets zag door de vele mist. Maar uiteindelijk wel de beste en veiligste oplossing. We zijn vroeg gaan slapen zodat we zondag voor dag en dauw weer verder konden rijden. Kosten van de camping uitgespaard;-) Zondagochtend zijn we doorgereden naar de Jenolan Caves. Dit waren wel 30 grotten die je kon bezoeken. Zoals de grotten van Han in Belgie, maar dan 30 keer zo groot. Hier hebben we 2uur een ondergrondse tocht gedaan met een kleine groep. Na 1298 trapjes kwamen we weer buiten. De grotten waren echt indrukwekkend! Omdat we nog energie over hadden, hebben we nog een wandeling gedaan in de streek. Daarna zijn we doorgereden naar Katoomba en zijn we naar de Three Sisters gaan kijken, dit zijn 3 uitpuilende rotsen, zie foto. Dit hoort bij de Blue Mountains waar we morgen een lange wandeling in gaan doen. Vanaf morgen zou het beter weer worden, dus iedereen duimen maar!

Enkele weetjes:
- Je kan hier in een gewone supermarkt geen alcohol kopen, maar moet hiervoor naar een Liquor Store. Die winkels zijn zo groot als de Spar in Kaulille, maar verkopen alleen alcohol:-)
- Ze zeggen hier niet `No problem` maar `No worries`
- We vandaag onze 1ste wilde kangoeroe hebben gespot. En na die 1ste nog een 20-tal andere...
- We hebben een eigen home cinema system gemaakt door onze tablet aan een touwtje op te hangen boven ons bed.
- We vanaf nu veel minder internet hebben en dus maar om de paar dagen iets op onze blog kunnen zetten:-(
- We op een steile berg niet harder als 40 kunnen rijden.
- We al flink gekookt hebben, zelfs al een goeie ouwe middag!
- Onze camper 15 liter benzine verbruikt per 100 km, en we dus heel regelmatig zullen mogen tanken.
- We tot nu toe nog maar 1 keer rechts hebben gereden ipv links!

Tot binnenkort! Sven en Marijke

1. Mama en papa:
    2 juli 2013
    marijke en sven fijn voor jullie om z'on mooie avonturen te beleven, wij duimen voor jullie om mooi weer. Bij ons is het weer nu beter en blijft misschien nu wel een paar weken (dagen???) verschillende bekenden en vriendinnen volgen jullie blog, leuk he.Nog veel plezier en ja het is een leuke foto van Skippy. Tot de volgende groetjes en knuffels, mama, papa en saidy