Sydney

27 juni 2013 - Sydney, Australië

De afgelopen 2 dagen hebben we Sydney verder verkend. Gisteren hebben we eerst uitgeslapen omdat we nog zo moe waren met die 8u tijdsverschil:-) We zijn terug richting Darling Harbour gewandeld waar we bij Paddy's Market zijn binnen gegaan. Dit is een enorm grote markt waar ze echt alles hebben!!! We hebben dan maar meteen een omvormer voor het stopcontact gekocht, want onze stekkers passen hier niet. Daarna hebben we de echte toerist uitgehangen:-) We zijn een bezoekje gaan brengen aan Madame Tusauds haar wassen-beelden-museum. Zoals jullie op de foto's wel kunnen zien, voelden we ons hier echte filmsterren! Daarna zijn we bij een groot aquarium gaan neuzen tussen de vissen. Zo konden we al eens kennis maken met de vissen en koraal dat we binnen een paar weken op het Great Barrier Reef kunnen zien...
Deze morgen zijn we vroeg opgestaan omdat we een drukke dag voor de boeg hadden. We zijn via The Rocks richting de Harbour Bridge gewandeld. Weer een enorm mooi uitzicht! Langs de drukte door zijn we naar het Opera House gewandeld. Hier hebben we een rondleiding gehad en zijn we wat meer te weten gekomen over de binnen- en buitenkant van het gebouw. Vervolgens hebben we een mooie wandeling gemaakt door de Royal Botanic Gardens. In het midden van Sydney city liggen deze enorm grote tuinen. Je ziet er verschillende soorten bomen, bloemen en vogels. We hebben de vele sportieve joggers hun gang laten gaan en hebben het zelf bij een wandeling gehouden:-) Al haastend kwamen we terug bij het water aan want we hadden een boottripje geboekt. Vanuit Circular Quai hebben we de jetboat genomen waarmee we een half uur een wild tochtje hebben gemaakt langs de bekendste stadswijken van Sydney. We waren blij dat we terug voet aan wal konden zetten, want langer moest het niet duren. Als kind werd ik namelijk snel zeeziek, maar ik denk dat ik hier wel uit gegroeid ben;-) Na weer een half uurtje wandelen kwamen we bij de Sydney Center Tower. Op een punt van 250 meter hoog hadden we een mooi uitzicht over de hele stad. Mooi om al die miljoenen lichtjes te zien. Na het avondeten zijn we over de Harbour Bridge gewandeld om Sydney by night te zien, ook heel mooi natuurlijk!! Vanaf morgen reizen we verder met de camper, gedaan met de luxe! Om 9u pikken we de camper op, we zijn benieuwd!!